GÖKÇEADA, BOZCAADA, ASSOS

Uzun bayram tatilinden yararlanarak ani bir kararla ve internetten tesadüf karşılaştığım bir turla kültür turu satın aldım. Kafa dengim iki kız kardeş ve kızımla birlikte yola çıktık.

Üç günlük Gökçeada, Bozcaada, Assos kültür turuydu bu. Bayram dolayısıyla maalesef 12 saat süren yolculuktan sonra Gökçeada’ya ulaştık… zamanın dar olması, otelimizin Çanakkale’de bulunması, dönüşte feribotta yaşanacak sıkıntıyı düşünerek, tur liderleri öncülüğünde sıkışık bir ada turu yaptık. Tepelerdeki Rum köylerini gezmek, yine çok sevdiğim Rum mimarini seyretmek keyifliydi ama çok aceleydi doğrusu… Ünlü Dibek Kahvesini ve Sakızlı Muhallebisini neredeyse ayaküstü yedik. Sakinliği sevenler için ideal, ama kesinlikle arabayla gelinmesi gereken bir ada. Koyları uzun ve bakir, tesis yok, denize girmek, üstünüzü değiştirmek hatta yemek bile sıkıntılı olabilir.

Ertesi gün yolculuk Bozcaada’ya idi. Çok keyifliydi… Geyikli iskelesinden geçildiği ve otobüsü bırakıp yaya olarak geçtiğimiz için 45 dk.  yolculuk sonunda adadaydık. Daha adım atar atmaz büyülüyor insanı. Ben  biraz Foça biraz Alaçatı diyorum. Sahil kısmı ve merkezi ikisinin toplamı gibi… Önce çarşı içini gezdik, yine dar sokaklar, yine taş evler, evlerden bozma cafeler, şarap üretim yerleri, takı satanlar, yöresel ürün pazarı, çay bahçeleri hepsi harikaydı. Kaleyi gezdik hayranlıkla. İnanılmaz bir manzara ve son zamanlarda gezdiğim en geniş alanlı kalelerden biri. Her bir cephesinden güzelim Marmara Denizinin farklı görüntüsü var. İnsan hayal ediyor, orada yaşananları, orada yaşayanları. Kalenin dibinde, deniz kenarında çok güzel bir cafe’de yanında likör,  lokum ve puroyla sunulan kahvemizi içtik, çiğbörek, gözleme yedik, denize girdik. İnanılmaz keyifliydi hepsi. Dönerken ufak çaplı alışveriş yaptık, zeytinyağı, domates reçeli,  bademli, lokumlu un kurabiyeleri, ve tabii şarap. Süt reçeli de meşhurmuş aklınızda olsun. Daha geniş zamanda geleceğim, burada konaklayacağım, başka bir fırında gördüğüm üzümlü kurabiyelerden alacağım, deniz kıyısında çay keyfi yapacağım. Aklım da, kalbim de kaldı doğrusu.

Son gün Assos’a gittik. İlk durak Behramkale idi. Muhteşem manzara, kaleye çıkan yokuş üzerindeki dar sokaklar, sokaklardaki tezgahlar. Bu tezgahlardan nar suyu, karadut suyu içtik, kekik, biberiye satın aldık. Daha sonra Kadırga koyunda yüzme molası verdik. Çok geniş güzel bir sahil, tertemiz deniz vee hayatımda yediğim en güzel dondurma J

Çanakkale’de konakladığımız için bu güzel şehri de kısıtlı da olsa gördük. Gemi sırası beklerken balık ekmek yedik, gece sahilinde yürüdük. Geyikli iskelesin plajını çok beğendim, temiz ve uzun bir kumsalı var, ailece rahatlıkla denize girebilirsiniz. Rehberimizin anlattığına göre modern olma konusunda İzmir’den kalır yanı yok. Kadınlar da istediği gibi, istediği yere gidip, istediği saatte dışarı çıkıp eğlenebiliyormuş. Gerçekten de biz on ikide gezintiden dönüyorduk, herkes sokaklardaydı J