SEVGİNİN GÜCÜ “Bajrangi Bhaijaan”







SEVGİNİN GÜCÜ “Bajrangi Bhaijaan”
Maneviyat yüklü Hint Filmlerine devam… Geç keşfettim Bollywood’u. Önyargılıydım tıpkı yeni bir yemeği tatmak gibi. Direncimi kırdım ve Hint Sinemasının tadına baktım, çok sevdim. İzlerken hem eğleniyorum, hem düşünüyorum aynı zamanda keşfediyorum-en sevdiğim-.

Türk filmlerinden hoşlanmama nedenlerinden biri kendimizin karanlık yüzünü aynada seyretmek gibi… Gördüklerimden rahatsız oluyorum ama gerçek bu, değiştiremiyorum. Hint filmleri de aslında aynı tabloyu içeriyor ama işleniş farkından sanırım izlerken hissettiklerim biraz hüzün, biraz neşe, biraz kıyaslama, çokça düşünce ama kesinlikle gerginlik değil.

 Filmin ismini tam tercüme edemediklerinden olsa gerek SEVGİNİN GÜCÜ uygun bulmuşlar, bence az kalmış, sadece sevgi değildi bu adamdaki…

Filmin konusuna gelince 5 yaşında doğuştan konuşamayan küçük bir kız ile yolları kesişen bir adamın hikayesini anlatıyor. Annesi tedavi ettirebilmek için onu Pakistan’dan Hindistan’a götürmeye karar verir.  Trenle çıktıkları yolculukta küçük kız, yolculuk sırasında yaşanan aksilik sonucu bilmediği topraklarda yapayalnız kalmıştır. Tek başına sokaklarda dolaşan küçük kızın yolu Bajrangi adındaki bir adamla kesişir. Shahida’nın ailesini bulmak için yola koyulan ikili kendilerini macera dolu bir yolculuğun içerisinde bulur

Çoğumuzun –hatta izlerken benim bile- “aptal” diye nitelendireceği ölçüde saf, dürüst ve iyi niyetli bir adamın filmin sonunda mücadelesini kazanması, hedefe bu yolla da varılabileceğini göstermesi umut veriyor insanın içine. İzlerken dini inançlar, mezhep ayrılıkları, iki ülkenin kültürel ve coğrafi yapısı hakkında bilgi edinebileceğiniz keyifli bir aile filmi.


You Might Also Like

0 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı