AYDIN

İsmi gibi apaydınlık bir şehir Aydın. İstanbul’dan çantamda şemsiye, üstümde kabanımla çıktığım yolculuğu, yarım kollu t-shirtle tamamladım. İner inmez hava sıcaklığı artmasına rağmen,  rüzgarın sayesinde hiç bunalmadık tatilimiz boyunca.
Birkaç yıl önce İstanbul’dan ayrılıp Aydın’a yerleşen arkadaşımın daveti üzerine ikinci kez gittim bu şehre. 2013 yılındaki ziyaretimiz yaza denk gelmişti, her gün bir başka yazlık bölgeden denize girme fırsatımız olmuştu. Didim, Kuşadası, Akyaka. Bu yıl 23 Nisan tatilini değerlendirelim dedik ve yıllardır bir araya gelmeyen grup toplandık. Sevgili arkadaşımız öyle güzel organizasyon yapmıştı ki, kısacık sürede çok verimli vakit geçirdik, pek çok güzel yer gördük, pek çok güzel lezzetleri tattık.
Antik şehirlerin, ören yerlerin çok fazla olduğu bir şehir Aydın. Ayağımızın tozuyla Tralles’i ziyaret ettik. Ardından dağların arasında, şehre tepeden bakıp, yeşillikler içinde çayımızı yudumladık.
Buraya gelip çöp şiş yemeden olmaz. Geçen yıllardan tadı damağımda kalmıştı, sınırsız yemenin dibine vurduk akşam. Buradaki çöp şiş mekanlarının adeti, yemek sonrası kapıda mutlaka su ve soda ile uğurlanıyorsunuz, aklınızda bulunsun.
Güllübahçe’de keyifli köy kahvaltısı yaptık ertesi sabah. Ürünler el yapımı, katkısız, hava ışıl ışıl, sohbet şahane… Bitmesini istemediğimiz saatler geçirdik. Ardından yürüyerek Priene Antik Kentini ziyaret ettik, adeta büyülendik. Tapınak, agora ve tiyatro bizi kendine hayran bıraktı.
Milli Park’ın bulunduğu Doğanbeyli köyündeki müzeyi ziyaret ettik. Bölgede yaşayan canlıların maketlerini izledik ve üzüldük tabii yok olanlar için… Muhteşem bir doğa, muhteşem bir zenginlik yok oluyor gözümüzün önünde.
Didim yolu üzerindeki Miletos Antik Kenti insanda farklı duygular uyandırıyor. En yukarılara çıkabiliyorsunuz hiç yorulmadan, o zamanki mimarinin mükemmelliğini şaşkınlıkla izliyorsunuz. Miletos Müzesi ve İlyas Bey Cami ziyareti sonrası hedef akşam yemeği molasıydı. Balık yemek üzere yola koyulduğumuzda, küçük koyun başında karşımıza çıkan, kuş gözetleme kulesinden Aydın’ı gözetledik.
Adnan Menderes’in köyü Çakırbeyli… Ağaçlar arasından, dere boyu yürüyüş yapıp, leyleklerin köyünde onları yuvalarından izleyebilir, dalından dut toplayabilir, Pazar günleri kurulan köy pazarından yöresel yiyeceklerle kendinize ziyafet çekebilir, el işi aksesuarlar satın alabilirsiniz. Özellikle ısırgan otu ve kabak böreğini tavsiye ederim.
Ayrıca, Dağlardan ellerimizle kekik topladık. Papatya tarlalarında gönlümüzce uzandık. Gelinciklerin eşliğinde yürüdük. Değirmen Ören yerinde buz gibi suların kenarında kahve keyfi yaptık. Teleferiğin bulunduğu, halkın piknik yaptığı mesire yerinde kısa bir yürüyüş yaptık.
Gördük ki, Aydın hem yaz, hem kış gezilecek yerleri olan, şehir merkezi ve şehrin yakınındaki beldeleri ile her ihtiyacımıza cevap verebilecek, yerleşmeyi düşünebileceğimiz çok güzel bir şehrimiz.