ZEYTİNLİ






ZEYTİNLİ

Geçen ay yine kısacık bir hafta sonu kaçamağı yaptım Akçay’a… daha doğrusu Edremit ve Akçay arasında kalan Zeytinli’ye… Zeytinli aslında bir köy, adından da anlaşılacağı üzere, zeytin ağaçlarıyla bezenmiş, zeytin üretilen bir köy.. köymüş… şimdi bir tatil beldesi, zeytin ağacı çok az kalmış, oldukça fazla göç almış. Yerleşim yerleri dağların eteklerine kadar uzanmış, uzanıyor…

Zeytinli’yi rock festivallerinden duymuştum, Akçay’a gitmiştim yıllar önce ama oraya hiç uğramamıştım. Kaz dağları eteklerinde kurulu bu belde henüz sakinliğini koruyanlardan. Huzurlu, ekonomik, önü deniz, arkası dağ…

İkiz çayın manzarası özellikle gün batarken harika ve tabii uzun kıyısı olan Altınkum plajı… kayalar üzerinde güneşin batışını da doğuşunu da izlemek insana derin bir huzur veriyor.

Yaşamı boyunca İstanbul’da ikamet etmiş bir arkadaşım radikal bir karar aldı geçtiğimiz yaz Zeytinli’ye yerleşti, ona ziyaretti bu gezi, o bahaneyle de doğanın içinde keyifli iki gün geçirdik.

Meyve ağaçları var bol bol, hemen her yolda, her bahçenin içinde. Limon, hurma, portakal, mandalina ağaçtan topluyor, sofrana getiriyorsun, en çok bu kısım hoşuma gitti… sahile yürüyerek gidip istediğin yerden denize girebiliyorsun, havaalanına çok yakın İstanbul’dan konforlu bir seyahat sonunda ulaşabiliyorsun.


Ben çok beğendim, henüz daha da kalabalıklaşmadan gidin ziyaret edin derim.








You Might Also Like

0 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı