İZMİR...





İZMİR©©©

                 İzmir’i bilenler bilir… yıllarca yapılan enternasyonal fuar nedeniyle ya da başka sebepten bu ülkede yaşayanların yolu bir şekilde oradan geçmiştir. Güzelliğinden, tatil beldelerine yakınlığından bahsetmeyeceğim, son yıllarda her yaz birkaç günlüğüne uğradığım bu özel şehrin. Medeniyeti etkiliyor beni, henüz bozulmamış. İstanbul’un eski haline benzettim, yaşayan insanların birbirine saygısı, mesafesini.

Eminim, o da kaybolmaya başlayacaktır. Aldığı göçlerle, bilboardlardan İzmir’e yerleş sloganlarıyla bizim şehre benzeyecek, yine de zaman alacak. Medeniyet özledikçe, aydınlanmak istedikçe, huzuru aradığımız dönemlerde gidelim biz İzmir’e J

Birbirine çarpan insanların özür dilemesi, metro ve trenlerde kişilerarası mesafe kalabilmesi, tramway’ın toplu taşımacılığa katılması, deniz yolunun kullanılması, sokakta yürürken insanların modern giyim tarzı, kimsenin kimseyle ilgilenmemesi, hala mahallelerin bulunması, komşuların birbirini tanıması, otobüs şoförlerinin kibarlığı, her hafta sonunu en fazla 2 saatlik bir yolculukla deniz kıyısında, farklı plajlarda geçirebilme imkanı, İstanbul’da gitmeyi sevdiğim her mekanın burada da olması İzmir’i sevme sebeplerimin başlarında geliyor.

Bu arada gittiğimizde şehir hatları vapurlarında grev vardı. Kaptanlar maaşlarının İstanbul’lu meslektaşları ile aynı olmasını istiyormuş, sonuna kadar destekliyorum. Madem adil düzen diyoruz, her alanda herkesi adalete davet ediyoruz !!!

Şimdilik yıllar önce oraya yerleşen kuzenlerimin evleriyle idare ediyorum, İstanbul fanatiği ben, geçen hafta gittiğimde  İzmir’li olabilirim diye ayrıldım bu özel şehirden. Boyozla kahvaltı edeceğim, akşamüstü kumru yiyeceğim, simite gevrek, çekirdeğe çiğdem diyeceğim J J











You Might Also Like

1 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı