KONYA

Ara karne tatilini fırsatını bilip tek günlük Konya kaçamağı yaptık kızımla. “Gel ne olursan ol yine gel” felsefesini benimsemiş olan BEN, Mevlana türbesini ziyaret etmeden gitmem dedim bu dünyadan J

Hava şartlarını hiç hesaba katmamışım. Otel görevlileri bile bu mevsimde burada ne işiniz var diye sorunca anladım işin ciddiyetini… eldiven altında bile parmak ucumuz donuyor, botların, yün çorapların içinde ayaklarımız hareket edemiyordu.. olsun yine de gezdik, görmek istediğim yerleri gördüm, yemek istediklerimi yedim, hedefime ulaştım.

Konya’ya gönüllerin şehri denmesinin sebebi her yerde tarihi ve dini eserler olmasından geliyor. Camiler, türbeler, müzeler şehri Konya… devlet daireleri, bazı okullar bile taş ve eski bina. Orjinali bozulmamış çok beğendim. İstanbul niye bu hale geldi diye bir kez daha hayıflandım doğrusu.

Şehir gezmemize bir de “Sille” yi ekledik. Otobüsle gidip, geldik ama baharda da mutlaka gitmek isterim. Selçuk ilçesine bağlı bir köy… Masal diyarı gibiydi. Tepelerde daracık sokaklar içinde köy evleri, camiler… klise kapalıydı, dereler donmuştu, mağaraların önü karla kaplıydı, içerisi görünmüyordu, ölü şehir gibiydi adeta, insan bile çok azdı ama manzara bize huzur verdi, bakmaya doyamadığımız bir resim kaydettik beynimize.

Yemek yemek de benim gezilerimin amaçlarından. Yöresel yemeklerin tadına bakmak, farklı lezzetleri tanımak çok hoşuma gidiyor, hatta heyecanlandırıyor.

Birkaç öneri aldık yemek mekanı olarak, ama biz Mevlana Türbesi yakınında, cadde üstünde öğle saatinde en kalabalık olan yeri seçtik. Çok da iyi yapmışız. Konya’yı bilenlerden bu konuda onay aldık. Konya’ya özel “Tirit Kebabı” ve “Fırın Kebabı”, tatlı olarak da “Saç  Arası”  yedik, sürahide ayran eşliğinde. Çok çok güzeldi her biri. Akşam da aklımız kalmasın diye, otele Etli Ekmek söyledik.

Bahar aylarında, iki üç günlüğüne gidin derim Konya’ya… şehir içinde rahat rahat gezerek, bir gün Meram, bir gün Sille, bir gün Karaman’ı ziyaret, yiyeceklerin tadını çıkararak bir huzur gezisini anılarınıza eklemenizi tavsiye ederim.