HAYIR LOKMASI







İzmir’e gidişlerimden birinde kuzenim lokma döktüreceğini söyleyince,  hani meşhur İzmir lokması ya, iyi yapan birine sipariş verecek, ya da ünlü bir lokmacıdan satın alacak herhalde diye düşündüm. “Hem ev aldım, hem de babamın ruhuna dağıtmak istiyordum, sizin gelişinize denk getirmek istedim” dedi. 

Karşıyaka’da evinin olduğu sokağa girdiğimizde baktım ki lokmalar dağıtılıyor. Meğer İzmir’de adetmiş. Bir hayır işlemek isterseniz, veya bir adağınız olmuşsa, ya da bir kutlama, lokmacıyla anlaşıyorsunuz. Lokmacı özel küçük arabasıyla geliyor, sokakta lokmaları döküyor, sokaktan tüm geçenlere ve orada ikamet edenlere dağıtılıyor. Bütçene göre istediğin miktarda anlaşıyorsun.


Çok hoşuma gitmişti, bir tür şölendi. Zaten tatlı çok severim, doyasıya yemiştim yine de tadı damağımda kalmıştı. Geçenlerde Eyüp’te bulunduğum sırada caddenin karşısında minibüs tarzı bir arabanın üzerinde “Hayır Lokmacısı” yazısını  “hah dedim işte uyanık biri o geleneği İstanbul’a da getirmiş. İstanbul usulü daha ticari şekilde yapmış bu işi elbette. Yine aklınızda bulunsun. Üzerinde telefon numarası var arayıp sipariş verip anlaşıyorsunuz, gündelik hayatımızda işimize yarayabilir diye düşünüp paylaşmak istedim. 

You Might Also Like

0 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı