HALKİDİKİ – KAVALA









HALKİDİKİ – KAVALA 


20Euro’ya 2 kişi  doyar mı? Doyar. Hem de tıka basa,  3.kişi bile doyar eğer çok fazla yiyen biri değil se… Bu tabii ortalama rakam… Yediğin yemeğe, içtiğin içkiye, gittiğin mekana göre değişiyor ben sizinle alt sınırı paylaştım.
Yunanistan’a ucuz derlerdi, ucuzluk kavramı neye göre?? Eğer Euro kazanıyorsan çok ucuz, orada harcamalarını TL ye çevirirsen pahalı. Örneğin bir plaj 2 kişi ortalama 400 tl… Çok şık güneşlenme alanları, müzik eşliğinde lezzetli yiyecekler ve içecekler var bu fiyatın içinde. İsterseniz halk plajından ücretsiz de girebilirsin. O kadar temiz, o kadar bakir ki, biraz kalabalık ama buradaki gibi rahatsız olmuyorsun, Avrupa ülkelerinin en sevdiği yanı, kimse kimseyle ilgilenmiyor.
Sınırdan geçip, Halkidiki’ye doğru yol alırken bizim hükümetimize daha da kızdım. Doğayı o kadar güzel korumuşlar ki…  Bizi yönetenler yıllardır yeşili , doğayı katlettiler, bir zamanlar biz de sayfiye yerlerine giderken zeytin ağaçları arasından giderdik, hangi yöne baksak yeşillik seyrederdik.
Kavala ayrı bir güzellik. Limanı, meydanı, tepeden seyredilen manzara, klişeleri ve lezzetli lokanta ve cafeleri…
Gezisi sonunda Türkiye’ye dönerken zeytin, yoğurt, keçi peyniri, kavala kurabiyesi ve seviyorsanız içki mutlaka almalısınız
Kısa bir gezi sonrası Kavala ve Haldikiki’yi çok sevdim. Huzurlu, sakin tatil geçirdim. Çalışanlar müşteriye saygılı, ortam temiz.  Tam da ihtiyacım olan buydu, enfes lezzetler tattım, bize benzer yaşam tarzlarını gözlemledim. O kadar aynıyız ki, sanki Kapalıçarşı’daymışım gibi, her yerde lokum satılıyor, susam helvası, Türk kahvesi, caciki, baklava vb… Deniz ürünlerinin her türlüsü.. Plajda seyyar satıcıların sattığı mısır, ve devasa büyüklükte donut’lar…
Tadı damağımda kalan gezilerden biriydi, kendime söz verdim, ilk fırsatta tekrarlayacağım J



















You Might Also Like

0 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı