SOMALİ KORSANLARI – “THE PIRATES OF SOMALIA”







SOMALİ KORSANLARI –
 “THE PIRATES OF SOMALIA”




Etkileyici ve ders niteliği taşıyan bir başarı ve azim öyküsü... Önce hedef koymayı, bu hedeften vaz geçmemeyi, hedefe ulaşmak için cesur olmayı, fırsatlardan yararlanmayı, hayallerin gerçeğe dönüşebileceğini anlatan bir film esas olarak. Tabii film Somali ve benzeri ülke sorunlarına dikkat çekiyor, batı ile doğu arasındaki yaşam farklarını önümüze seriyor, ama esas olarak anlatılan inanmanın gücü bana göre…
Filmde terör var, silah var, aksiyon var, gerilim var, uyuşturucu var, pislik var, gerilik var, yoksulluk var, ve tabii dünyanın neresinde hangi koşullarda olursa olsun AŞK var… Uzaktan, çaresiz, hiç kavuşulmayacak, sadece içinde yaşanabilecek yine de sabah kalkmak için bir sebep olan aşk J
Her türlü kötü koşula, geri kalmışlığa rağmen Doğu felsefesi beni kendine hayran bırakıyor. Aldım iki cümle bu filmden de kendime J Belki de bu çaresizlik, bu yoksunluk, bu ulaşamama onları felsefeye itiyor, dayanma gücü veriyor.
Yer yer animasyonların kullanıldığı, farklı anlatım şekliyle sunulan bu otobiyografik filmi tavsiye ederim. Film boyunca kıpırdamadan seyrettim. Al Pacino  filmde yine konuk sanatçı. Son zamanlarda alıştık duayenlerin filmlerde kısacık rol almalarına, filmlere renk katmalarına.
İzleyin sıkılmayacaksınız, hatta kendi memleket hallerimizi, dünyadaki gidişatı sorgulayacaksınız…

You Might Also Like

0 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı