STAJYER “THE INTERN”









STAJYER
“THE INTERN”


“Tecrübe hiçbir zaman eskimez”

Eşini kaybedişi ve emekli oluşuyla birlikte 'işe yaramadığını hissettiği' bir yaşam döngüsüne giren Ben'in, 'bir işin ucundan tutmak' konusunda istekliliğini izliyoruz filmin başında. İnternet üzerinden elbise satmakta olan popüler bir e-ticaret sitesinin sosyal sorumluluk projesi olarak okunabilecek 'yaşlı stajerler arıyoruz' ilanı kendisi için biçilmiş kaftan. İçindeki enerji hala sönmemiş Ben işe başvurur, gönülsüz olarak alınır. Genç ve dinamik patronu ilk zamanlar onu ciddiye almasa da, ilerleyen zamanlarda bilginin yanında tecrübenin önemini, çevresindeki tecrübelilere güvenmesi  gerektiğini, aslında ona ne kadar ihtiyacı olduğunu anladı.

Geçen sezon sinemada zevkle izlemiştim. Anne Hathaway’e hayranım, onu her filmde seyredebilirim. Tecrübeli oyuncu Robert De Niro’da konuya uygun olarak yer almış. Son zamanlarda her filmde deneyimli, eski oyunculara yer verilmesini bir vefa göstergesi diye algılıyorum ben.

Tecrübe tabii ki çok önemli, iş hayatında özellikle. Bilgi-tecrübe birleşimi bizi büyük başarılara ulaştırabilir. Deneyimlerimiz sayesinde bugün yaptığımız yanlışı tekrarlamıyoruz, yaşayarak en doğrusunu buluyoruz. Ama özel hayat için aynı şeyi düşünmüyorum. Her ilişkinin, her duygunun etkisi farklı olduğundan her konuda tecrübe yaşamayı istemezdim doğrusu. Bu hayatta hiç denemediklerim, yaşantımdan geçip, sadece tecrübeydi diyeceklerim olmasa da olurmuş. Demek ki neymiş, böyle bir deneyim yaşamamak için daha önce benzerini yaşayan tecrübelileri dinlemek, etraftan gelen sesleri kulak ardı etmemek gerekiyormuş.

Bir sinema sayfasında bir filmden alınan bir sözü paylaşmak istedim son söz olarak; “Doğru kararlar tecrübeden gelir, ama tecrübe kötü kararlardan oluşur”. 

You Might Also Like

0 yorum

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı