AYIN KADINI

AYIN KADINI
ARALIK 2015

İlk ayın kadını en yakınım, çocukluğumdan beri hayranlık duyduğum, her işi becerebileceğine, her an güvenebileceğime inandığım, bir sorunumu anlattığımda mutlaka beni rahatlatacak bir cümle söyleyeceğini bildiğim kadın… annem…

Babasının görevinden dolayı Diyabakır’da doğmuş, çok küçük yaşta İstanbul’a gelmiş burada okumuş, burada çalışmış, burada evlenmiş, burada çocukları olmuş ve hala burada torunlarıyla birlikte yaşamını sürdüren örnek kadın…

İstanbul’lu kadın derdik eskiden, böyle bir tabir vardı, Gülten de işte o kadınlardan. 1950 li yıllarda çalışma hayatına başlayan tek tük şehirli kadından biri… iş yaşamı mücadelesi yanında, özel hayatında da çok fazla mücadele verdi, bazılarımız gibi hayatı boyunca her alanda uğraştı aslında…

Şimdi ona soruyorum kendinizi kendi gözünüzden nasıl görüyorsun, yaşama yeniden başlasan ne eksikti, neleri yapar, neleri yapmazdın diye??



Ben Gülten Günkut 
Hayatta öğretmen olmayı isterken, başkomiser olan babamın kendi mesleği içinde olmam arzusu ile polis oldum.
Evlendim, eşim gazeteci idi. Mutlu bir hayatım olsun isterken kendimi 2 kız çocuğu ile hayat mücadelesinin içinde, yalnız buldum.
Beş yıl aradan sonra çocuklarıma baba olsun diye kendimden 20 yaş büyük bir insanla evlendim.
Ondan da bir kız çocuğum oldu. Ama kızım 5 aylıkken eşimi trafik kazasında kaybettim.
Tanrının bana verdiği görev buydu, babasız üç kız yetiştirmek.. ben de bu görevi en iyi şekilde tamamlamaya çalıştım. Hepsi okudu, meslek sahibi oldular. Onlar da anneleri gibi hayatta tek basına hayat mücadelesi veren, kendi doğrularının arkasında duran bireyler oldular.
Onlarla iftihar ediyorum. Çok şükür bu günleri gördüm, 3 kızım, 5 torunum benim gururum oldular..

Vermek istediğim mesaj şu ki; hayat zorlasa da, zaman zaman umutsuzluğa kaptırsa da bir güç veriyor insana. hiç bir şekilde bırakmamalı, en düştüğün anda yasama tutunup kalkmalı!!!

You Might Also Like

4 yorum

  1. En düştüğün anda yaşama tutunup,kalkmalı...Evet Gülten Teyzecim,insan isterse muhakkak tutunacak birşey buluyor ama en doğrusu yaşama tutunmak...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Gülten teyzem daha çok annem,sevgi ,fikir,paylaşım,güç herşey verebilir.Hayatımda ki yerin anlatılamaz.Lise yıllarında kahvaltıda bize hazırladığın kekikli,kırmızı pul biberli zeytinlerin tadı hep aklımda..Hep sağlıklı hep bizimle ol..Seni seviyorum Gülten teyzem ciğim..

    YanıtlaSil
  4. Gülten teyzem daha çok annem,sevgi ,fikir,paylaşım,güç herşey verebilir.Hayatımda ki yerin anlatılamaz.Lise yıllarında kahvaltıda bize hazırladığın kekikli,kırmızı pul biberli zeytinlerin tadı hep aklımda..Hep sağlıklı hep bizimle ol..Seni seviyorum Gülten teyzem ciğim..

    YanıtlaSil

Mesajınız için teşekkürler...

Flickr Images

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı